Переглянути всі підручники
<< < 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > >>

 

Тренінг — необхідна умова ефективного навчання

У 20-ті роки XX ст. у колишньому СРСР жив і працював всесвітньо відомий психолог Лев Семенович Виготський (1896 — 1934). Його називали «Моцартом психології», адже у неповні 28 років він опанував усі відомі на той час психологічні теорії і почав розробляти власні. Праці Л. С. Виготського перекладено багатьма мовами, і вони здобули визнання в усьому світі.

Ідеї вченого покладено в основу педагогіки співробітництва і розвивального навчання. У стислому викладі ці ідеї зводяться до такого:

1. Соціальне оточення дитини є основним джерелом її розвитку. Усе, чого навчиться дитина, мають дати їй люди, які її оточують.

2. Навчання нового відбувається шляхом наслідування. Наслідування — це те, що дитина не здатна виконати самостійно, але чого може навчитися від інших чи у співпраці з іншими людьми.

3. У процесі навчання недостатньо враховувати, що дитина здатна робити тепер. Досліджуючи, що вона може виконати самостійно, ми досліджуємо учорашній день, так звану зону актуального розвитку. Важливішим є те, що дитина може зробити завтра, які процеси уже визрівають. Те, що сьогодні вона може виконати тільки у співпраці, а завтра вже самостійно, і є зоною найближчого розвитку дитини.

Практичне застосування теорії Л. Виготського передбачає, що виховання соціально спрямованої і відповідальної поведінки треба починати до того, як учні зіткнуться з реальними проблемами у своєму житті. Для ефективного впливу важливо використовувати педагогічні методи, що грунтуються на активній участі та співпраці учнів між собою і з учителем.

Одним із методів, який реалізує ідеї Л. Виготського, є тренінг. Раніше тренін-ги проводили психологи, і лише недавно їх почали використовувати у школах на уроках здоров'я.

Річ у тому, що неможливо розвинути життєві навички, тільки розказавши чи прочитавши про них. їх треба багато разів відпрацьовувати — обговорюючи життєві ситуації, обмінюючись досвідом з друзями і вчителем.

Ця методика дуже подобається твоїм одноліткам: «Як добре, що це не просто розповідь однієї людини», «Блискуча ідея — сідати в коло й по черзі висловлювати свою думку», «Ми сідаємо в коло, дивимося на своїх однокласників, бачимо їхні очі, краще розуміємо одне одного. Ми навчились уважно слухати, поважати і сприймати будь-яку думку. Тепер я розумію, що кожна людина — це неповторна особистість».

 

Переглянути всі підручники
<< < 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > >>
Хостинг от uCoz