У цьому параграфі ти: • ознайомишся з деякими фактами про закони, права і функції правоохоронних органів; • потренуєшся правильно поводитись у випадку затримання міліцією; • дізнаєшся про права, обов'язки та правову відповідальність неповнолітніх; • проаналізуєш «плюси» і «мінуси» ідеї запровадження комендантської години для підлітків. Чи замислювався ти над тим, що все наше життя регламентується певними правилами, нормами і законами? Наприклад, одного літнього дня ти прокинувся о 7-й годині ранку (діє закон про декретний і літній час), умився (діють стандарти якості води і норми водопостачання), поснідав (стандарти якості продуктів), вийшов з дому і перейшов дорогу (Правила дорожнього руху), прийшов до школи (закон про загальну середню освіту і правила внутрішнього розпорядку школи). Об'єднайтесь у пари. Один із вас називає нерегламентовану, на перший погляд, дію (наприклад, сон). Другий намагається довести, що ця дія регулюється певними правилами, нормами або законами. Відтак міняєтесь ролями. Правили встановлюються для певного місця (наприклад, школи, магазину) уповноваженою на це особою, в окремих випадках приймаються на загальних зборах зацікавлених осіб (учнівських зборах, педраді). Закони ухвалюються Верховною Радою України. Вони мають вищу юридичну силу, тобто решта юридичних документів не повинні їм суперечити і складаються на їх основі. Дія законів поширюється на всіх громадян країни. Запам'ятайте основні факти про закони. Для цього: • об'єднайтесь у 10 груп і розподіліть між собою факти про закони (с. 102); • уважно прочитайте свою частину інформації і підготуйтесь навчати інших; • починайте ходити по класу й обмінюватись інформацією з однокласниками, аж поки дізнаєтеся всі факти; • перевірте якість засвоєння знань у загальному колі (кожен може поставити запитання будь-кому з учасників).
|