У цьому параграфі ти: • прочитаєш реальну історію про героїчну поведінку школярів на пожежі; • оціниш свою готовність діяти у подібній ситуації; • дізнаєшся, як рятувати людей на пожежі та якої допомоги потребують потерпілі; • потренуєшся використовувати ці знання у змодельованих ситуаціях. У попередніх класах на уроках основ здоров'я ти вчився запобігати багатьом небезпекам і уникати їх. Знаєш, як поводитися під час грози і повені, як діяти при витіканні газу або у разі пожежі, під час аварії на підприємстві й дорожньо-транспортної пригоди. Однак раніше тебе вчили рятувати своє життя і здоров'я. Тепер ти подорослішав і можеш рятувати не лише себе, а й інших. Та до цього треба добре підготуватися: знати, як поводитись у конкретних HC, як рятувати себе та інших людей і надавати невідкладну допомогу потерпілим. Прочитайте повідомлення на наступній сторінці. Обговоріть: Чому дорослі не змогли допомогти родині? Які особисті якості необхідні людині, щоб зважитися на подібний вчинок? Що їй важливо знати і вміти? Об'єднайтесь у пари й оцініть свою готовність діяти у такій конкретній ситуації за десятибальною шкалою (0 балів — мінімальна готовність, 10 — максимальна). Поміркуйте, яких особистих якостей, знань і навичок вам поки що бракує. Об'єднайтесь у 4 групи і за допомогою блок-схеми на с. 22 обговоріть, як треба діяти в таких ситуаціях: Група 1: у будинку пожежа. Хтось благає про допомогу, але нікого не видно, бо в коридорі багато диму. Група 2: у кімнаті жінка, яку затиснуло важкими речами. Ти сам не можеш упоратись із завалом. Група 3: жінка просить врятувати її п'ятирічного сина. Але дитини не видно. Де її треба шукати? Група 4: ти знайшов хлопчика і хочеш винести надвір. Для цього треба знову пройти через задимлений коридор. Група 5: коли ти вибирався, на тобі й на хлопчику загорівся одяг. Що робитимеш?
|