Більшість тендерних стереотипів допомагають хлопчикам і дівчаткам підготуватися до соціальних ролей, які вони виконуватимуть у дорослому житті — матері чи батька, чоловіка чи дружини. Однак деякі тендерні стереотипи сформувалися дуже давно, в цілком інших історичних і соціальних умовах. Багато з них застаріли й нерідко обмежують можливості людей у сучасному світі. Також важливо пам'ятати, що тендерні стереотипи відображають те, що є характерним для більшості людей тієї чи іншої статі, й не враховують індивідуальних особливостей. Наприклад, емоційність вважається характерною жіночою рисою, а стриманість — чоловічою. Однак є чимало емоційних чоловіків і стриманих жінок (мал. 18). 1. Об'єднайтесь у 2 групи: хлопці і дівчата. Визначте у групах спільну позицію щодо таких тверджень: • Хлопці мають бути енергійними і мужніми, а дівчата — чарівними і поступливими. • Спорт важливіший для хлопців, ніж для дівчат. • Дівчині треба знайти хорошого чоловіка, а хлопцеві — добру роботу. • Дівчата прагнуть шлюбу, а хлопці — ні. • Догляд за дітьми — суто жіноча робота. • Хлопець, який любить куховарити, недостатньо мужній. • Жінки здатні на співчуття, а чоловіки — ні. • Дівчата не мають здібностей до точних наук. • Дівчині не так важливо мати вищу освіту, як хлопцю. • Дівчата повинні носити спідниці, а хлопці — брюки. • Жінці не місце за кермом автомобіля. 2. Які з цих тендерних стереотипів ви вважаєте застарілими? Порівняйте позиції хлопців і дівчат. 3. Об'єднайтесь у кілька змішаних за статтю груп і обговоріть ідеї щодо тендерної рівності (наприклад, обґрунтуйте, чому спорт однаково важливий для хлопців і для дівчат). 4. По черзі продовжіть фразу: «Я щасливий(а), що я хлопець (дівчина), тому що...»
|