Виявивши вибуховий пристрій: ' Не підходь до підозрілого предмета, не чіпай його, не підпускай до нього інших. • Не користуйся мобільним телефоном, здатним спричинити детонацію радіочутливого підривного механізму, і попередь про це інших. • Негайно сповісти міліцію (поліцію чи інші правоохоронні органи) . про підозрілий предмет. • Дочекайся правоохоронців і вкажи їм на нього. Якщо тебе захопили в заручники: • Опануй себе. • Фізично і морально підготуйся до випробування. • Не дратуй терористів, не демонструй ненависті до них. • Від самого початку (особливо в перші години) виконуй усі їхні накази. • Не привертай уваги своєю поведінкою й активним спротивом. Це може погіршити твоє становище. • Не намагайся втекти, якщо не впевнений в успіху або якщо це призведе до погіршення становища інших заручників. • Повідом терористів про погане самопочуття. • Запам'ятай якнайбільше інформації про них (кількість, зовнішність, статура, акцент, про що розмовляють, манера поведінки, зброя). • Постарайся визначити місце свого перебування. • Зберігай розумову і фізичну активність. Пам'ятай: спецслужби роблять усе, щоб тебе визволити. • Не відмовляйся від їжі й води. Це допоможе зберегти сили. • Сядь подалі від вікон, дверей і терористів. Це вбереже тебе у випадку штурму приміщення або пострілів снайперів. • Під час штурму лягай на підлогу обличчям униз, поклавши руки на потилицю. Багатьох терористичних актів вдалося уникнути завдяки пильності громадян, які вчасно виявили і допомогли знешкодити терористів. Розвинути спостережливість допоможе гра «Служба безпеки». Двоє учнів виходять із класу. Вони — «служба безпеки» аеропорту. Решта — пасажири літака. Серед пасажирів оберіть «терориста», який має пронести на борт літака сховану в одязі «зброю» — невелику книжку чи пенал. Коли «служба безпеки» повертається до класу, пасажири стають у чергу і крокують повз неї. «Служба безпеки» має лише три спроби, щоб визначити «терориста» за невербальними ознаками — за поглядом, мімікою, жестами.
|