У цьому параграфі ти: дізнаєшся про біосоціальну природу особистості та основні етапи її розвитку; порівняєш умови розвитку твого покоління і покоління твоїх батьків; усвідомиш головне завдання психосоціального розвитку в підлітковому віці; проаналізуєш складові свого духовного розвитку; потренуєш навички постановки і досягнення мети. Кожна людина має притаманне лише їй поєднання здібностей, рис характеру, інших людських якостей. Тобто кожен із нас є унікальною і неповторною особистістю. Певною мірою риси особистості обумовлені спадковістю, частково формуються під впливом оточення. Тому кажуть, що процес формування особистості є біосоціальним. 1. Візьміть однакові аркуші паперу, складіть їх навпіл і без ножиць сформуйте половинки контуру людського тіла (мал. 44). 2. Розгорніть фігурки і напишіть на них своє ім'я і п'ять особистих якостей (кмітливий, романтичний...). 3. По черзі покажіть і прочитайте, що у вас вийшло. 4. Поміркуйте, чому з однакових папірців за однаковою інструкцією вийшли цілком різні фігурки.
|