Під час підготовки до іспиту тобі доводиться опановувати великі обсяги навчального матеріалу. Зазвичай для цього роблять конспект, що складається з визначень, цитат, дат, списків тощо. При написанні конспектів здебільшого використовують принципи запам'ятовування, які пов'язують з діяльністю лівої півкулі, що відповідає за мову, логіку, складання списків, операції з числами і не враховує таких принципів, як асоціативність, уява, гумор, перебільшення тощо. Психолог Тоні Б'юзен пропонує замість класичних конспектів розробляти карти пам'яті (мал. 53). Вони залучають до збалансованої роботи обидві півкулі мозку. Карти пам'яті допомагають створити цілісний образ навчального матеріалу — ключових понять і взаємозв'язків між ними. Щоб створити карту пам'яті, тобі знадобляться: чистий аркуш паперу; простий олівець або ручка; кольорові олівці; маркери або фломастери. Як це робити: 1. У центрі намалюй (права півкуля) символ теми. 2. Від центрального символу проведи лінії, над якими напиши (ліва півкуля) чи намалюй (права півкуля) ключові поняття, що стосуються теми. 3. Написи мають бути лаконічними (два-три слова). 4. Писати краще друкованими літерами, такий текст легше читати і запам'ятовувати. 5. Кожна лінія може мати розгалуження, необхідні для розкриття конкретного поняття. 6. Для створення карти використовуй різні кольори (права півкуля) — це сприяє запам'ятовуванню, стимулює інші мозкові процеси. 7. Під час створення карти можеш усвідомити, що деякі поняття пов'язані не лише з центральною темою, а й між собою (ліва півкуля). Такі зв'язки познач стрілками різного кольору і форми (права півкуля). 8. Використовуй підкреслення, геометричні фігури (прямокутники, овали) для виділення понять, які повторюються або на які ти хочеш звернути увагу. До підсумкового уроку розподіліть між собою матеріал підручника і складіть карти пам'яті для цього матеріалу.
|